Rejestr Danych Kontaktowych.

Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych, uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), którego głównym celem jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami.

Szanowni Państwo,
w grudniu 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych
(RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w
skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków.

Przekazanie danych jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.
Głównym celem usług udostępnionych w ramach rejestru RDK jest ułatwienie kontaktu urzędników
z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się
terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego albo o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia
(np. 500+).

Film promocyjny RDK (rdk_obywatel.mp4) oraz pozostałe materiały promocyjne dostępne są na platformie
e-learningowej https://szkolenia.obywatel.gov.pl, w zakładce Do pobrania -> Materiały Promocyjne -> RDK.

Dostęp do materiałów jest możliwy po zalogowaniu.

W razie pytań proszę o kontakt mailowy na adres: projekt.srp@mc.gov.pl.

Z poważaniem,
Katarzyna Kopytowska
Dyrektor
Departamentu Zarządzania Systemami

Powrót na początek strony